دسته‌بندی نشده

مراحل نصب چلنیوم صفر تا صد

تابلوهای چلنیوم

تابلوهای چلنیوم یکی از بهترین و پرفروش‌ترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می‌روند و در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین تابلوها برای استفاده در درب مغازه، درب مغازه و تابلوهای شرکتی تبدیل شده‌اند. در این مقاله شما را با ساخت و نصب علائم و حروف برجسته چلنیوم آشنا می‌کنیم.

ساخت حروف برجسته روی برد چلنیوم:

برای ساخت حروف و علائم برجسته چلنیوم ابتدا قبل از انجام هر کاری باید اندازه و نوع سفارش را بررسی کرده و بر اساس آن ورق های پلکسی را برش دهید. برای لبه زدن باید چند سانتی متر بیشتر از طرح اولیه برای انجام کار وقت بگذارید.
برای ساخت لبه حروف برجسته می‌توانید از دو روش استفاده کنید، یکی توسط دستگاه‌های برش لیزری و دیگری به صورت دستی و توسط دستگاه پانل ساز، هر دو روش به صورت کلی انجام می‌شود. اما برای سرعت بخشیدن به کار و داشتن دقت بیشتر بهتر است از دستگاه های برش لیزری استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برای فونت‌های لاتین دستگاه به خوبی کار می‌کند، اما اگر طراحی اولیه برای فونت‌های فارسی به درستی ایجاد نشود، ممکن است دستگاه به جای خم کردن حروف برجسته شده چلنیوم، آن را برش دهد.

زیر حروف برجسته خط بکشید

بسته به سلیقه و استفاده مشتری می‌توان از پی وی سی، ورق‌های کامپوزیت، چوب حرارتی، شیشه و سنگ برای برجسته سازی حروف برجسته استفاده کرد. برای برد چلنیوم ابتدا حروف ساخته شده روی یکی از زیرسازی ها قرار می گیرد و خط کشی لازم انجام می‌شود و خطوط ایجاد شده با ابزارهای مختلف بریده می‌شود و زیرسازی آماده مونتاژ می‌شود.

نورپردازی پنل چلنیوم

همانطور که می‌دانید نورپردازی به دو صورت امکان پذیر است یکی داخلی و دیگری نورپردازی بیرونی و محیطی که هر کدام جداگانه ایجاد می‌شوند. برای نورپردازی داخلی زیرسازی‌های بریده شده را تمیز کرده و در فواصل زمانی معین برای چسباندن لامپ های SMD آماده می کنیم. دقت کنید که تمام سطح قاب کاملاً پوشانده شود، زیرا در صورت عدم رعایت شکاف‌ها در هنگام چسباندن، فضای تیره و روشن ایجاد می‌شود. برای حفظ دوام لامپ های SMD بهتر است با گیره‌های مخصوص به سطح سازه بچسبانید.

مراحل نصب چلنیوم

مرحله اول: استفاده از پلات کاغذی
در جهت نصب چلنیوم اصولی و حروف برجسته، ابتدا باید طرح اولیه را بر روی یک پلات کاغذی به صورت دقیق و به اندازه واقعی به وسیله دستگاه مخصوص کاتر پیلار ترسیم نماییم و بر روی زیر ساز تابلو که از جنس‌های مختلف است و به وسیله لامپ‌های اس ام دی پوشانده شده نصب نماییم.

مرحله دوم: نصب زیر سازی
بعد از نصب پلات بر روی زیر ساز، آن را بر روی نمای اصلی کار نصب می‌نماییم و سیم های لامپ‌ها را به صورت مخفی از زیر پلات به زیر ساخت منتقل می‌نماییم. این سیم‌ها پس از انتقال به منبع تغذیه‌های جداگانه در زیر تابلو اتصال پیدا می‌نمایند. (منبع تغذیه کمک می‌کند تا برق شهری 220 ولت به 12 ولت تبدیل گردد تا مانع از سوختن لامپها شود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *